خدمات قیمت تمام شده

رایان محاسبان

خدمات قیمت تمام شده

  خدمات بهای تمام شده

بها یا قیمت تمام شده خدمات، هزینه فروش، هزینه درآمد یا هزینه خدمات به کلیه هزینه های مستقیم مرتبط با خدمات ارائه شده به مشتری برای شرکت‌ها اطلاق میشود.

این شامل تمام هزینه های مستقیم مربوط به اجرا یا انجام خدمات است. هزینه‌های معمولی که در دسته هزینه‌های مستقیم گنجانده شده‌اند عبارتند از هزینه مواد، هزینه نیروی کار یا هزینه حقوق در یک صنعت خدماتی و تمام هزینه های دیگری که می توانند مستقیماً به تولید محصولات یا ارائه خدمات مرتبط شوند. سایر هزینه‌هایی که مستقیماً به ارائه خدمات کمک نمی‌کنند، هنگام ارائه در صورت سود و زیان نباید در بهای تمام شده خدمات لحاظ شوند.

بهای تمام شده خدمات در صورت سود و زیان واحد تجاری مشابه بهای تمام شده فروش برای شرکت تولیدی یا بازرگانی گزارش می شود. هزینه ها سوابقی هستند که با رعایت مبنای تعهدی و همچنین اصل تطبیق انجام می شوند.

مفهوم قیمت یا بهای تمام شده

خدمات قیمت تمام شده اصطلاحی است که ایده هزینه فروش را برای شرکت‌های خدماتی گسترش می‌دهد. اکثر شرکت‌های تولیدی از بهای تمام شده کالای فروخته شده در صورت سود و زیان استفاده می‌کنند. با این حال، برای شرکت‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند، این اصطلاح متفاوت خواهد بود. این شرکت ها از هزینه خدمات برای ارائه بهتر هزینه ‌های مستقیم خود استفاده می‌کنند. اساساً، خدمات بهای تمام شده به منظور گسترش هزینه فروش برای شرکت‌های خدماتی است.

بهای تمام شده خدمات، مانند هزینه فروش، شامل هزینه های مستقیمی است که شرکت ها متحمل می‌‌شوند. برای شرکت ها، اینها شامل مواد مستقیم، نیروی کار مستقیم و هزینه های سربار کارخانه است. همچنین شامل هر گونه هزینه‌ای که به فرآیند تولید یا فروش کمک می‌کند نیز می‌باشد. با این حال، این امر در مورد شرکت‌های خدماتی صدق نمی‌کند، زیرا ساختار آنها متفاوت است.

مهمترین مورد در خدمات قیمت تمام شده، نیروی کار مستقیم است. این شامل هرگونه حقوق و دستمزد پرداختی به کارکنانی است که مستقیماً در ارائه خدمات مشارکت دارند. معمولاً شرکت های خدماتی هزینه‌های مستقیم مواد ندارند. با این حال، برخی ممکن است در آن زمینه نیز هزینه هایی را متحمل شوند.

به طور کلی، بهای تمام شده‌ی خدمات شامل هر هزینه ای است که مستقیماً به خدمات نسبت داده میشود. برای اکثر شرکت‌ها، فقط از نیروی کار مستقیم تشکیل شده است. با این حال، ممکن است شامل مواد مستقیم و سایر هزینه‌های مستقیم نیز باشد. سربار کارخانه بخشی از هزینه خدمات نمی‌شود اما هنگامی که شرکت ها این مقدار را محاسبه کردند، می‌توانند آن را در صورت سود و زیان لحاظ کنند.

چگونه بهای تمام شده خدمات را محاسبه کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، هزینه خدمات شامل تمام هزینه هایی است که مستقیماً به خدمات ارائه شده نسبت داده می شود. با این حال، عناصر فرمول هزینه خدمات ممکن است از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت باشد. علاوه بر آن، شرکت‌ها می‌توانند این فرمول را طوری تنظیم کنند که بر این اساس موارد را شامل یا حذف کنند. با این حال، برخی از عناصر مشترک هزینه خدمات را تشکیل می‌دهند.

بر اساس تعریف فوق، ساده‌ترین فرمول هزینه خدمات به شرح زیر است:

خدمات بهای تمام شده = مجموع تمام هزینه های مستقیم

 مزایای محاسبه‌ بهای تمام شده خدمات توسط شرکت رایان محاسبان

  • بودجه بندی درست و به جا

حسابداری بهای تمام شده خدماتی که برای شرکت خود از جانب شرکت رایان محاسبان دریافت می‌کنید، تاثیربسزایی در بودجه بندی کسب و کار شما دارد چراکه زمانیکه کارفرمایان و مدیران یک شرکت تصویر روشنی از هزینه‌ها و درامد شرکت دارند می‌توانند تصمیمات و برنامه ریزی‌ های بهتری برای شرکت خود انجام دهند.

  • افزایش بهره وری

با بررسی فرایندها و مراحل یک شرکت میتوان درخصوص تعداد نیروهای کاری و مدت زمان مورد نیاز برای انجام هر مرحله به نتیجه‌ی مشخصی رسید و بهره وری شرکت را افزایش داد.

  • سودآوری بیشتر

با استفاده از دو مرحله ی بالا میتوان به بهای تمام شده مناسب دست پیدا کرد و درنتیجه سود عالی کسب کرد.

نمونه‌هایی از کسب و کارهای خدماتی:

کسب و کارهای خدماتی انواع مختلفی از محصولات و خدمات نامشهود را ارائه می‌کنند که توسط افراد یا تیمی از متخصصان انجام میشود.

کسب و کارهای خدماتی شامل شرکت‌های حسابداری، شرکت‌های حقوقی، شرکت‌های مشاوره، کادر درمان و پزشکی، حمل و نقل و غیره است. به عنوان مثال، یک شرکت حسابداری با ارائه خدمات به مشتریان خود مانند خدمات حسابداری و حسابرسی درآمد ایجاد می‌کند.

حسابداری خدمات قیمت تمام شده

صورت های مالی تهیه شده توسط یک شرکت از قالب خاصی استفاده می کند. معمولاً این فرمت از استانداردهای حسابداری است که فرآیند حسابداری را دیکته می‌کنند. در حالی که این قالب در اکثر مواقع ثابت می ماند، ممکن است برخی تغییرات برای شرکت‌های مختلف وجود داشته باشد. علاوه بر این، استانداردهای حسابداری نیز فضایی را برای شرکت ها فراهم می کند تا گزارش های خود را بر این اساس تنظیم کنند. با این حال، بیانیه اساسی باید از برخی قوانین پیروی کند.

یکی از حوزه‌هایی که ممکن است صورت‌های مالی متفاوت داشته باشد مربوط به شرکت‌های مبتنی بر خدمات است. رایج ترین صورت های مالی شامل فروش یک محصول فیزیکی است. معمولاً حسابداری آن شرکت ها ساده است. آن‌ها می‌توانند از قالب‌های مشابه با سایر شرکت‌ها، با تغییرات جزئی یا بدون تعدیل پیروی کنند. با این حال، همین امر در مورد شرکت هایی که خدمات را به عنوان فعالیت اصلی خود ارائه می‌دهند صدق نمی کند.

برای چنین شرکت هایی، برخی از اقلام ممکن است در صورت های مالی تغییر کند. معمولاً این تغییرات منعکس کننده عملیات اساسی انجام شده توسط شرکت است. با این حال، تفاوت اصلی به استثنای سهام مربوط می شود. برای آنها، این تغییر بخشی از ترازنامه خواهد بود. صورت سود و زیان ممکن است بر اساس عملیات اساسی نیز متفاوت باشد. این واریانس باعث می شود شرکت های مبتنی بر خدمات هزینه خدمات خود را محاسبه و ثبت کنند.

سوالات متداول

خدمات قیمت تمام شده چیست؟

خدمات فرآیند شناسایی تمام هزینه های مرتبط با ساخت، پشتیبانی و ارائه خدمات شما است. نمونه‌هایی از اجزای هزینه خدمات شامل تجهیزات، نیروی کار کارکنان، هزینه‌های حرفه‌ای، نرم‌افزار، هزینه‌های مجوز و هزینه‌های مرکز داده می‌شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه