خدمات مالیاتی

رایان محاسبان

خدمات مالیاتی به خدماتی میگویند که توسط کارشناسان ، مدیران و شرکت های خدمات مالیاتی جهت انجام امور مالیاتی کسب و کارها و اشخاص انجام میشود.

خدمات مالیاتی یکی از کارهای تخصصی ما در شرکت رایان محاسبان میباشد. ما با 22 سال سابقه خدمات مالیاتی را با افتخار به مشتریان عزیز ارائه مینمائیم. شرکت ما با داشتن مدیران و کارشناسان متخصص و خبره در حوزه مالیات و مسلط به قوانین و اصول مالیاتی در انجام خدمات مالیاتی جزو بهترین موسسات خدمات مالیاتی قرار گرفته است.

خدمات مالیاتی

برخی اشخاص کسب و کاری دارند که جایی به صورت رسمی ثبت نشده ولی مبالغ دریافت شده از مشتریان به حساب آنها ممکن است شامل مالیات شود که در این صورت نیاز به استفاده از این خدمات دارند.

بله متفاوت بوده به نحوی که از نظر رسیدگی سازمان امور مالیاتی، اشخاص حقوقی از اشخاص حقیقی از لحاظ ساختاری مورد تائید تر میباشد.

هزینه های اشخاص حقوقی مورد تائید دارایی بوده ولی اشخاص حقیقی تنها هزینه های رسمی آن مورد تائید می باشد.

یکی از مهم ترین موضوعات مد نظر برای ممیزان دارایی گردش وجوه نقد و فروش می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم را تکمیل نمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

مهمترین ویژگی ما به عنوان شرکت خدمات مالیاتی این است که مدیران مالیاتی این مجموعه شخصا یا به صورت کارگروهی به صورت تخصصی در پرونده های دارایی ورود کرده و کلیه موضوعات اعم از انجام امور مالیاتی، ارسال اظهارنامه مالیاتی، تحریر لایحه مربوطه، ارسال گزارشات و نظارت بر بارگذاری در سامانه های سازمان امور مالیاتی را پیگیری و بررسی می کنند و در صورت نیاز در جلسات دفاعیه آن در اداره دارایی نیز شرکت می نمایند.

مهمترین سرمایه ما مشتریان و مودیان مالیاتی ما هستن و همیشه کنار شما عزیزان هستیم.

رایان محاسبان به عنوان یک شرکت خدمات مالیاتی معتبر و با سابقه، دارای چندین وکیل مالیاتی خبره مسلط به امور مالیاتی شرکت ها و مشاغل بوده که در زمینه های تخصصی بازرگانی، صنعتی، تولیدی و … دانش و تجربه ارزشمندی دارند و جزو معتبرترین موسسات مالیاتی است که در زمینه های مختلف خدمات مالیات خدمت رسانی می نماید.

که در تمام مراحل کاری از ثبت اسناد در سامانه، جلسه رسیدگی، جلسات با ممیز دارایی، شرکت در هیئت حل اختلاف مالیاتی، و هیئت تجدید نظر، شورای عالی مالیاتی و دیوان عدالت در کنار مودی خود خواهیم بود.

انجام امور مالیاتی

شرکت خدمات مالیاتی ما چه کاری برای شما میکند

انجام کارهای مالیاتی با توجه به بخش های مختلف عملکرد و فعالیت کسب وکارها در زمینه های مختلف، متفاوت بوده و ما در این شرکت خدمات مالیاتی پس از شناخت کافی از موضوعات کاری شروع به مطالعه و بررسی پرونده مینمائیم و خدمات مالیاتی خود را به صورت زیر و بنا به ساختار مجموعه کارفرما و صنف مورد نظر ارائه می نمائیم:

ثبت نام در سامانه الکترونیک مالیاتی

ممکن است برخی از شرکت ها هنوز در سامانه اداره دارایی ثبت نام نشده باشند و یا به درستی مشاغل آنها تعریف نشده باشه که این موضوع از موارد مهمی است که این شرکت مالیاتی بررسی و انجام میدهد. 

صورت معاملات فصلی و سامانه مودیان

یکی دیگر از امور خدمات مالیات ، ارسال گزارش معاملات فصلی شرکت ها و سامانه مودیان(آنلاین) میباشد. تمامی شرکت ها و کسب و کار ها موظف اند با توجه به قوانین جدید کلیه خرید و فروش ها را به طور آنلاین در سیستم مودیان که جایگزین صورت معاملات فصلی شده ثبت نموده و تائیدیه را اخذ نمایند. که در گذشته معاملات فصلی حداکثر 45 روز بعد از پایان هر فصل مهلت زمانی داشته و در دوره جدید معاملات خرید و فروش در همان روز و حداکثر به مدت یک ماه میبایست در پرتال سازمان امور مالیاتی ارسال شود.

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

تنظیم و ارسال اظهارنامه مربوط به امور ارزش افزوده یکی دیگر از مهم ترین کارهای مالیاتی است که ما برای مشتریان خود انجام میدهیم. شرکت ها میبایست تمای اطلاعات مربوط به ارزش افزوده را بطور کامل در پایان هر فصل در سامانه مودیان در قسمت مشخص شده بارگزاری کنند. این نوع اظهارنامه با توجه به قانون تا 15 روز پس از پایان فصل مهلت ارسال دارد و ممکن است این زمان تمدید هم شود.

اظهارنامه مالیات بر عملکرد

یکی دیگر و حتی میتوان گفت مهم ترین خدمات تخصصی مالیاتی ما ، اظهارنامه مالیات بر عملکرد میباشد. در واقع میتوان گفت اظهارنامه مالیاتی شرکت ها که عموم مردم آن را میشناسند، همین اظهار نامه هست. در این اظهار نامه تمامی عملکرد کسب و کار ها بطور دقیق بر اساس صورتهای مالیاتی مختلف پس از پایان سال باید در سامانه های اداره دارایی بارگذاری شود. مهلت ارسال این اظهارنامه مالیاتی، 4 ماه پس از پایان سال و برای اشخاص حقیقی 3 ماه است و مودیان فرصت دارند در این مدت اظهارنامه را تهیه و ارسال نمایند. این نوع خدمات مالیاتی بسیار مهم است و در صورت انجام ندادن از سوی سازمان امور مالیاتی برای مودیان جریمه اعمال شود.

تحریر دفاتر قانونی

تحریر دفاتر قانونی کسب و کارها نیز یکی دیگر خدمات مالیاتی شرکت ماست. همانطور که از نام آن پیداست ، تحریر دفاتر یعنی دفتر روزنامه، کل و باقی دفاتر شرکت بطور صحیح و دقیق و طبق قانون و استاندارد ها جهت مدیریت بررسی و تحلیل شوند. عموما شرکت ها در قبل از سال آینده به اداره ثبت شرکت ها درخواست نموده و دفاتر طراحی شده را تحویل گرفته و عملیات شرکت در طول سال را در آن ثبت می‌کنند و جزو خدمات حسابداری شرکت ها هم محسوب می‌شود.

مدیران شرکت های بزرگ ، این کار را با تمام جزئیات طی یک قرارداد دقیق به شرکت های خدمات مالیاتی واگذار می‌کنند. شرکت خدمات امور مالیاتی موظف هستند طبق قرارداد تحریر دفتار قانونی آن شرکت را در طی مدت زمان مشخص شده بطور دقیق ثبت نماید و هر گونه کوتاهی ممکن است منجر به جریمه و در نتیجه خسارت به شرکت مربوطه شود .

پیگیری پرونده های مالیاتی و اخذ برگه قطعی مالیات و لایحه نویسی

ممکن است در روند کلی شرکت در سال های گذشته مشکلاتی وجود داشته باشد و سازمان امور مالیاتی شرکت ها را جریمه کند. یکی دیگر از مهم ترین کارهای مالیاتی ما ، پیگیری پرونده های امور مالیاتی شرکت ها ، دفاع از مودیان در جلسات دادگاه مربوطه و لایحه نویسی است.

مهم ترین ویژگی شرکت های ارائه دهنده کارهای مالیاتی این است تا از تمامی قوانین مالیاتی کشور اطلاع کافی داشته باشد و از حقوق مودی مالیاتی مودیان خود دفاع کند و آن را محفوظ بدارد.

ممکن است نیاز باشد برای دفاع از حقوق مودی ، مشاور و وکیل مالیاتی ارائه کننده خدمات، در دادگاه حضور یابد و مدیران این شرکت به عنوان وکیل مالیاتی در جلسات دفاعیه حضور پیدا کرده و همراه با لایحه دفاعیه صرفه و صلاح مشتریان خود را در نظر میگیرند.

دریافت گواهی نامه ارزش افزوده

قطعا میدانید هنگام خرید کالاها علاوه بر قیمت خود کالا ، یک مبلغ اضافی به عنوان ارزش افزوده آن کالا پرداخت میکنید. اما آیا همه شرکت ها میتوانند این ارزش افزوده را بر روی کالاهای مختلف خود اعمال کنند و از مردم مبلغ اضافی دریافت نمایند ؟

جواب این سوال خیر است. مدیران شرکت ها برای آنکه بتوانند ارزش افزوده بر روی کالاهای خود اعمال کنند، باید گواهینامه ارزش افزوده را دریافت کنند و به آن گواهینامه ارزش افزوده نیز میگویند و از خدمات ما همین موضوع میباشد.

گزارش مالیات حقوق پرسنل

یکی دیکر از مهم ترین خدمات مالیاتی ، انجام تمامی امور مربوط به حقوق کارکنان است. از آنجایی که قوانین مربوط به مالیات حقوق و بیمه کارکنان هر سال در حال تغییر است و حتی در طول سال کسورات و مبالغ اضافی در حقوق کارمندان صورت میگیرد، انجام و ثبت این کارها زمان بر بوده و ثبت آنها در صورت های مالیاتی و سامانه مودیان نیز یکی دیگر از کارهای هزینه بر و زمان بر است.

شرکت خدمات مالیاتی رایان محاسبان تمامی امور مربوط به حقوق پرسنل را به بهترین نحو ممکن و طبق قانون بروز کشور انجام داده و ثبت های مربوطه را در دفاتر مهم شرکت و سیستم نیز ثبت مینماید.

غیر فعال سازی پرونده های راکد مالیاتی

باتوجه به پیگیری کد های اقتصادی از سوی سازمان امور مالیاتی در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی و ارسال و ابلاغ برگه های مالیاتی طبق روال هر ساله، این شرکت در صورت عدم فعالیت اشخاص و شرکت ها پرونده های مالیاتی بدون کارکرد را در سامانه اداره دارایی غیر فعال نموده و پیگیری می نماید تا سازمان امور مالیاتی کد های اقتصادی مذکور را از رویه اجرایی خارج نماید و مودی درگیر تعاملات و موضوعات اضافی مالیاتی نشود و حساب های مختلف ایشان مشمول مالیات نگردد. این موضوع یکی از خدمات برجسته شرکت مالیاتی رایان محاسبان می باشد.

نحوه عقد قرارداد خدمات مالیاتی با ما

برای شروع کار مالیاتی خود پس از تماس با این شرکت مدیران و مشاوران ما در خصوص موضوع کاری شما صحبت مینمایند و با گرفتن اطلاعاتی از کسب و کار شما در صورت نیاز جلسه ایی حضوری برقرار میکنند که این جلسه هم میتواند در یکی از دفاتر ما باشد و یا در شرکت شما. پس از جلسه و یا مذاکره تلفنی راهکارهایی به شما ارائه میشود و در صورت موافقت قرارداد برای شما ارسال شده و پس از امضا همکاران ما شروع به دریافت اسناد و مدارک از شما نموده و روند کار شما را تا بدست آمدن بهترین نتیجه پیگیری مینمایند.

انجام یک قرارداد خدمات امور مالیاتی به معنای توافق بر بندهایی است که خدمات مورد نیاز مشتری در آن تعیین می‌شوند و ما همیشه اصل را بر رضایت مشتری میگذاریم. نوع قرارداد با شرکت خدمات مالیاتی رایان محاسبان بستگی به ساختار مجموعه کارفرما می باشد.

به عنوان مثال، یک قرارداد خدمات کارهای مالیاتی مرتبط با تهیه و ارسال صورت معاملات فصلی با یک نرخ قراردادی و مشخص همراه خواهد بود. اما در مورد خدمات دادرسی مالیاتی، نرخ ممکن است به وضعیت پرونده مالیاتی و همچنین میزان کاهش مالیات پس از مراحل دادرسی مالیاتی وابسته باشد. که مشاوران و مدیران ما در جلسات تلفنی و حضوری با سوالات کوتاهی در خصوص پرونده مالیاتی شما این موضوع را بررسی میکنند و طی یک قرارداد استاندارد و قانونی موارد را درج نموده و پس از امضای طرفین اقدام به پیگیری و اجرای کار مینمایند.

در بخش اول قرارداد خدمات مالیاتی شرح کارهای مالیاتی مورد نیاز به همراه مدت زمان و نحوه پرداخت دستمزد انجام کارهای مالیاتی درج شده و در ادامه تعهدات این موسسه مالیاتی به عنوان مجری انجام خدمات مالیاتی ذکر میشود. قرارداد های مالیاتی این شرکت یکی از استاندارد ترین قرارداد ها در این حوزه بوده و در تعهدات قرارداد طرفیت کارفرما به عینه دیده شده تا خیال کارفرما از همه جهت آسوده باشد و این از اصول این شرکت جهت حفظ مشتریان عزیز بوده و خواهد بود.

شرکت خدمات مالیاتی

انواع قرارداد انجام امور مالیاتی :

انواع مختلفی از قراردادها در شرکت خدمات مالیاتی ما وجود دارند که بسته به نیازها و شرایط مختلف مشتریان، انتخاب می‌شوند

قرارداد به صورت ثابت :

در این نوع قرارداد خدمات به صورت کاملا شفاف به ترتیب تقدم و تاخر ثبت، طبقه بندی و گزارش گیری میشود و موضوعات مالیاتی در حجم کم یا زیاد در سامانه امور مالیاتی ثبت گردیده و کارها به صورت سیستمی و بروز انجام می گردد.

قرارداد به صورت پروژه‌ای:

در این نوع قرارداد ما اسناد و مدارک را از مشتری دریافت میکنیم و کارشناسان ما بررسی نموده و ارائه خدمات مینمائیم. معمولا در این روش قراردادی اشخاص بعد از ابلاغ برگه مالیاتی اقدام به انعقاد قرارداد می نمایند که قرارداد مذکور برای اشخاص جهت پیگیری امور مالیاتی و برگه های مالیاتی بوده است.

 

جدول زمان تسلیم اظهارنامه های مالیاتی (تاریخ های مقرر مالیاتی)

نوع اظهارنامهزمان مقرر
اظهارنامه مالیات اجاره4 ماه بعد از سال مالی
اظهارنامه مالیات اشخاص حقوقی4 ماه بعد از سال مالی
اظهارنامه اشخاص حقیقی3 ماه بعد از سال مالی
گزارش سامانه مودیان خریدو فروشآنلاین
گزارش مالیات ارزش افزوده15 روز بعد از هر فصل
اظهارنامه مالیات حقوق30 روز بعد از هر ماه
گزارشات حسابرسی مالیاتی حقوقی7 ماه بعد از سال مالی
گزارشات حسابرسی اشخاص حقیقی6 ماه بعد از سال مالی

ضرایب مالیاتی نوع فعالیت ها براساس درصد حساسیت سود آوری

نوع فعالیتدرصد حساسیت
فعالیت های خدماتی100 درصد بالا
فعالیت های لوکس100 درصد بالا
فعالیت های تولیدی50 درصد متوسط
فعالیت های بازرگانی50 درصد متوسط
فعالیت های وارداتی100 درصد بالا
فعالیت های دلالی و کمیسیون100 درصد بالا
فعالیت های کشاورزیمعاف و سایر درامدها مشمول
فعالیت های معدنیمعافیت های مقطعی و تخصصی
فعالیت های آموزشیمعاف و سایر درامدها مشمول
هلدینگ های دارای شعبشرکت اصلی معاف شعب مشمول
فعالیت های اقتصادی هلدینگ100 درصد بالا
شرکتهای دارای شعب100 درصد بالا

معرفی موسسه مالیاتی:

موسسه مالیاتی "رایان محاسبان" به عنوان سایت حسابداری و مالیاتی معتبر و جامع در تهران فعالیت میکند. این موسسه با سابقه و تخصص در زمینه مالیات به شرکت‌ها و افراد خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. ما به عنوان یک موسسه خدمات مالیاتی جهت شرکت‌ها و اشخاص حقیقی ارائه خدمات نموده، که شامل بهینه‌سازی مالیات، تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی و ... در موارد مالیاتی خاص مباشد.

مالیات موضوع بسیار مهم تمام کسب و کارها است و نباید در این بخش کوچکترین مشکلی ایجاد شود. اگر در بخش مالیاتی مشکلی کوچک ایجاد شود می‌ تواند سود شرکت را تحت شعاع خود قرار دهد و اگر مشکل به شدت بزرگ باشد شرکت را به سمت ورشکستگی هدایت می کند.

تجربه و تخصص موسسات مالیاتی بسیار مهم است. موسسه های مالیاتی با تجربه به شما کمک می‌کنند تا از تخفیفات مالیاتی و مزایای مالیاتی بهره‌برداری کنید و مالیات خود را به حداقل برسانید.

موسسه مالیاتی نقش بسیار حیاتی در حفظ تعادل مالی یک کسب و کار دارند. یکی از وظایف اساسی این مؤسسات، کنترل هزینه‌های مالی و مالیاتی با هدف به حداقل رساندن مالیات‌های قابل پرداخت توسط شرکت‌ها است.

از دیگر خدماتی که موسسه مالیاتی قادر به ارائه آن هستند تحریر درست و قانونی دفاتر قانونی است. اگر شما صاحب کسب و کار هستید می‌دانید که چقدر تحریر دفاتر قانونی کاری حساس و مهم است، با این وجود اگر کوچکترین اشکالی در تحریر دفاتر ایجاد شود فعالیت شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر با مشکلات مالیاتی مواجه شده اید باید به سراغ افرادی که در زمینه مالیاتی سرآمد هستند و خدمات امور مالیاتی گوناگونی ارائه می‌ دهند بروید تا بتوانید شرکت خود را از این مخمصه نجات دهید.

موسسه مالیاتی در حوزه مالی و حسابداری تخصص کامل دارد و با اشراف بر تمام قوانین کمک رسان اشخاصی است که در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارند.

موسسه مالیاتی

 انتخاب بهترین موسسه مالیاتی

در انتخاب بهترین موسسه مالیاتی مهم‌ترین نکته این است که باید پرسنل و مدیران آن تجربه کافی در زمینه مالیات داشته باشند و از لحاظ تخصص و اخلاق قابل اعتماد باشد. همچنین، مهم است که بتوانید برای تعیین هدف‌ها و نیازهای خود به راحتی صحبت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

هزینه‌های خدمات مالیاتی ارائه شده توسط موسسات نیز در انتخاب نقش مهمی دارد. این نوع موسسات هزینه‌های مختلفی برای خدمات خود تعیین می‌کنند، بنابراین باید با توجه به بودجه خود، قیمت‌ها را مقایسه کنید.

علاوه بر این، یک موسسه مالیاتی باید تخصص دقیق در زمینه رسیدگی‌های مالیات مشاغل داشته باشد، که شامل تهیه اظهارنامه‌های مالیاتی صحیح، تعیین مالیات‌های قابل پرداخت و ارائه مشاوره در خصوص بهینه‌سازی تراکنش‌های مالی و مالیاتی میباشد. 

صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید برای ساماندهی شرایط مالی شرکت ها از موسسات مالیاتی کمک بگیرند تا بتوانند کارهای مالیاتی شرکت را برون‌ سپاری کنند و امور مالیاتی را به دست افراد خبره که در این زمینه سال ها تجربه کسب کرده‌ اند بسپارند.

انتخاب درست یک موسسه مالیاتی می تواند روند مالیاتی و امور مالی کسب و کارها را تغییر دهد و آن را به سمت موفقیت بیشتر بکشاند.

بهترین موسسات مالیاتی می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب، عملکرد شرکت ها را ارتقا دهند و مشکلات موجود در واحد مالیاتی شرکت‌ها را با ارائه راهکارهای مناسب رفع نمایند.

در انتخاب یک موسسه مالیاتی، ارتباط شخصی با مدیران نیز مهم است. شما باید با مدیران موسسه احساس راحتی و تعامل داشته باشید و قادر به ارتباط مؤثر با آنها باشید تا بتوانید نیازهای خود را به درستی شرح دهید.

یکی از بهترین راه های که می تواند برای کاهش جرایم مالیاتی و عدم پرداخت مالیات اضافی انجام دهید، کمک گرفتن از یک موسسه مالیاتی معتبر است. بهره مندی از مشاوره مالیاتی می تواند مزایای متعدد و زیادی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. در نهایت، خوب است که نظرات و تجربیات دیگران را بررسی کرده و از تجربه آنها برای انتخاب بهترین موسسه مالیاتی بهره‌برداری کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه