خدمات وام بانکی

رایان محاسبان

یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آرامش در زندگی و رفاه مردم وام است و در دنیای امروز یکی از روش‌هایی است که افراد زیادی از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای متفاوت خود استفاده می‌کنند. تعداد زیادی از مردم با استفاده از وام سطح زندگی خود را بهبود می‌دهند و خود را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهند. شما می‌توانید از وام‌ بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه برای ارتقا سطح زندگی خود استفاده کنید.

تماس با واحد مشاوره وام

تماس با واحد مشاوره وام

رایان محاسبان

شرکت حسابداری رایان محاسبان یک شرکت موفق است که به شما در بهبود وضعیت مالی کمک می‌کند. شرکت حسابداری رایان محاسبان یک شرکت حسابداری صاحب نام و با تجربه است که شرکت‌های زیادی از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند. رایان محاسبان از جدیدترین و بهترین روش‌ها برای ارائه خدمات مالی و مشاوره برای مشتریان خود استفاده می‌کند.

شرکت رایان محاسبان، به همرا تیم تخصصی و حرفه ای خود شما را به سمت یک مسیر پیشرفت مالی سوق می‌دهد. رایان محاسبان بدون کمترین خطایی باعث موفقیت و پیشرفت شما می‌شود. اگر می‌خواهید کسب و کارتان رونق بیشتری بگیرد و انجام امور مالی شما دقیق و حرفه ای صورت گیرد؛ از کمک رایان محاسبان بهره گیرید.

وام چیست؟

وام نوعی قرض است که مؤسسه وام دهنده یا فردی مقداری پول نقد را به‌ جای سودی ثابت و معلوم و مشخص به وام گیرنده می‌دهد. وام‌های مختلف و متنوعی وجود دارد که زمان باز پرداخت و شیوه محاسبه سود آن‌ها متفاوت است و با یکدیگر فرق دارد. باید بدانید که یک تعریف کلی در ایران برای سیستم وام وجود دارد که اغلب وام‌ها از آن پیروی می‌کنند.

در این سیستم مؤسسه یا فردی که وام می‌دهد و اغلب بانک است؛ به‌ جای اینکه ضمانتی مانند فیش حقوقی، سند زمین و خانه یا هر چیز دیگری بگیرد؛ به ‌عنوان قرض مبلغی را به شخصی که وام می‌گیرد می‌دهد. لازم به ذکر است که بازپرداخت سود و وام اصلی به شیوه اقساطی معمولاً در یک سری از قسط‌های ماهانه تنظیم می‌شود و افرادی که وام می‌گیرند متعهد می‌شوند که در بازه‌های زمانی که مشخص شده است؛ آن را پرداخت کنند.

“اگر به دنبال خدمات مالی حرفه‌ای برای کسب و کار خود هستید، با رایان محاسبان همراه شوید. تیم ما با تجربه و تخصص خود، شما را در مدیریت بودجه، و مدیریت مالی پشتیبانی می‌کند.”

بانک از چه منابعی برای تأمین بودجه وام استفاده می‌کند

بودجه بانک‌ها از منابع و شیوه‌های مختلفی تأمین می‌شود. اما به‌ طورکلی و در اغلب موارد بانک‌ها با استفاده از جمع‌کردن پول‌های نقد مردم، قسمتی از آن‌ها را برای دادن وام به متقاضیان مصرف می‌کنند. همچنین سود‌های بانک‌ها و بودجه‌ دولتی، سودهای مؤسسات از تجارت‌ها و سرمایه ‌گذاری‌هایی که دارند، سودهایی که از وام‌های دیگر دریافت می‌کنند و سپرده گذاری‌هایی که به‌صورت بلند مدت برای دریافت سود از بانک‌ها به مردم می‌دهند؛ از روش‌های تأمین بودجه وام است.

بانک‌ها علاوه بر کارهای روتینی که ما نظاره‌گر آن هستیم؛ در پروژه‌های عمرانی و دیگر راه‌های سرمایه گذاری در ایران سرمایه‌گذاری کرده است و سودی که از این سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد را به چرخه کار خود منتقل می‌کند.

در بعضی موارد هم دولت برای اینکه بعضی از نیازهای واحدهای بزرگ و کسب و کارهای مختلف را تأمین کند؛ بودجه‌ای برای وام دادن به آن‌ها در نظر می‌گیرد به این صورت که از صندوق ذخایر ارزی دولت برداشت و سپس بعد از بازپرداخت، مجدد به محل خود بازگردانی می‌شوند.

انواع وام

وام مسکن

یکی از وام‌های معمول که بر مبنای سند ملکی پرداخت می‌شود؛ وام مسکن است. بانک مسکن متصدی پرداخت وام مسکن است البته بعضی اوقات بانک‌های دیگر هم به پرداخت وام مسکن اقدام می‌کنند. بانک مسکن طرح‌های مختلفی دارد مانند: طرح مسکن خانه اولی‌ها یا زوجین، طرح مسکن جوانان، اوراق بانک مسکن و طرح وام مسکن و طرح‌های دیگر که فقط با دادن سند خانه می‌توانید این وام را دریافت کنید.

این وام‌ها دارای شرایط پرداخت متفاوتی هستند اما شرط خرید منزل مسکونی در همه آن‌ها به ‌صورت مدت ساخت زیر 25 سال ثابت است. لازم به ذکر است که مبلغ وام بر اساس قیمت خانه در شهر‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. اگر می‌خواهید سریع‌تر وام مسکن را دریافت کنید؛ باید از طریق خرید اوراق مسکن اقدام نمایید زیرا سود بانکی بیشتری نسبت به بقیه روش‌ها دارد.

وام ازدواج

یکی از پرطرف ‌دار‌ ترین و رایج ‌ترین وام‌ها، وام ازدواج است. دولت جهت بالا بردن روحیه و رفاه و آسانی ازدواج جوانان در شروع زندگی به اعطای وام ازدواج به جوانان اقدام کرده است. این وام دارای کارمزد 4 درصد است و هر سال مبلغ وام ازدواج بیشتر می‌شود و در حال حاضر مبلغ وام 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این وام برای خانواده‌های جانبازان و ایثارگران دو برابر این مقدار است.

وام خرید کالا

وام کالا برای خرید کالاهای ضروری مثل: یخچال، تلویزیون، فرش و … است. همچنین به‌ازای کارمزد 18 درصد از سوی اغلب بانک‌هایی که طرف قرارداد آن فروشگاه‌ها هستند به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وام خودرو

وام خودرو به این جهت است که شما بتوانید از 15 میلیون تومان تا سقف 50 میلیون تومان و با کارمزد 18 درصد برای خرید خودرو وام دریافت کنید. معمولاً این وام برای خرید خودروهای داخلی است و بانک برای پرداخت آن به‌ عنوان ضمانت از وام گیرنده فیش کسری از حقوق می‌گیرد.

وام خودروی فرسوده

وام خودروی فرسوده یکی از تمهیدات دولت به جهت کاهش آلاینده‌های آب و هوا و محیط زیست است. این وام جهت تعویض خودرو فرسوده برای مالکان این خودروها است. این طرح در بعضی از بانک‌ها با مبلغ‌های مختلف به مردم پرداخت می‌شود.

اصلی‌ترین هدف این طرح تاکسی‌ها هستند که مبلغ تسهیلات آن‌ها اغلب با سود 4 درصد پرداخت می‌شود. همچنین سقف قیمت مشخصی برای این نوع وام مطرح است و هرکدام از بانک‌ها شرایط خاص خود را برای آن دارند.

وام جعاله تعمیر مسکن

برای تعمیر و نگهداری خانه‌های قدیمی به افراد وام جعاله تعمیر مسکن اعطا می‌شود. بانک مسکن اغلب متصدی این وام است اما بانک‌های دیگر هم دخیل هستند. در حال حاضر مبلغ این وام متغیر و اکثر بانک‌ها با سود 18درصد (بانک مسکن 9%) اقدام به ارائه وام می‌کنند. اغلب زوج‌ها هنگام خرید خانه در کنار وام مسکن از وام جعاله مسکن به‌منظور افزایش موجودی خود برای خرید مسکن استفاده می‌کنند.

وام مضاربه

از جمله وام‌های تخصصی در بانک‌های ایران وام مضاربه است. در همه بانک‌ها اعطای این تسهیلات رواج دارد، اما همه افراد قادر نیستند تا از این طرح استفاده کنند. بانک‌ها برای اینکه نقدینگی افرادی که فعالیت‌های اقتصادی دارند را تأمین کنند؛ به پرداخت وام به آن‌ها اقدام می‌کنند که با درصدهای مشخص در سود نهایی این فعالیت با آن‌‌ها شریک می‌شود.

از اصلی‌ ترین و اساسی‌ ترین مدارک لازم جهت دریافت این وام، پروانه کسب و مدارک مربوط به تأسیس کسب و کار است. بر اساس قانون مضاربه بانک‌ها موظف به تأمین مبلغ لازم برای مضاربه، به‌صورت یکجا و یا دوره‌ای در دوره‌های مشخص برای مراجعه کنندگان هستند.

وام خرید ماشین آلات و تجهیزات یا مواد اولیه

این وام در جهت کمک به راه اندازی کسب و کار یا کمک به رونق کسب و کار به کارآفرینان و تولیدکنندگان و سایر افراد، اعطا می‌شود. همچنین مبلغ این وام به میزان برآورد هزینه تجهیزات مورد نظر تغییر می‌کند. این وام توسط همه بانک‌ها پرداخت می‌شود. از مزیت و امتیازهای این وام مدت تنفس و زمان 5 ساله به‌ منظور بازپرداخت وام است.

نحوه گرفتن وام

سپرده گذاری در بانک یکی از آسان ‌ترین روش‌های گرفتن وام است. شما می‌توانید بر اساس معدل گیری از کارکرد حساب خود بعد از گذشت مدت زمان انتظار، تا سقف مجاز درخواست وام دهید. شما می‌توانید به پشتوانه سپرده بلند مدت خود در بانک، تا سقف 200 میلیون تومان بدون ضامن از بانک وام بگیرید. اما مشکلی وجود دارد؛ آن هم این است که اغلب مردم برای سپرده‌گذاری در بانک و وام گرفتن سرمایه‌ای ندارند.

روش‌های پرداخت وام بدون نیاز به سپرده‌گذاری

وام‌های فوری بانک‌ها

این نوع  وام را بانک‌ها در موقعیت خاص و در مدت زمان کوتاه معمولاً 2 تا 3 روز کاری به متقاضیان می‌دهند. لازم به ذکر است که سقف این وام زیر 10 میلیون تومان است

خرید امتیاز وام دیگران

انتقال حق پرداخت وام به شخص حقیقی و حقوقی دیگر، واگذاری امتیاز وام نام دارد. به این معنا که کسی که امتیاز وام را دارد پس از اینکه مبلغی از وام را دریافت کند؛ آن را به فرد دیگر واگذار کند. مثل خرید وام ازدواج.

استفاده از امتیاز وام دیگران

گرفتن وام از طریق معدل گیری حساب دوستان، اعضای خانواده، آشنایان از بانک.

کلام پایانی

ما در این مقاله شما را با انواع وام‌ها و نحوه دریافت وام آشنا کردیم. با توجه به مشکلات زندگی، بسیاری از مردم ایران متقاضی وام هستند. امیدواریم از مطالبی که در اختیارتان گذاشتیم استفاده کنید و وام مورد نظرتان را به‌آسانی دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه